FRAKTALE
Sztuka odkrywa i kształtuje światy cywilizacyjne. Archetypowe korzenie kultur przebijają się do świata sztuki współczesnej w przeróżnych formach jej funkcjonowania.
Sztuka zaś wiąże jednostkę z ogółem w sposobie widzenia świata.
Sprawcza siła sztuki doskonali ducha epoki, niweluje dysharmonie występujące w
skomplikowanym cywilizacyjnym świecie.
Odwołanie się autorki projektu do fraktali - ( pierwotnych powtórzeń ) doskonale wprowadza sens sztuki w istnienie egzystencjalne człowieka a szczególnie w egzystencjalny świat dziecka.
Motywowanie dziecka do aktywności twórczej uaktywnia ich proces samodoskonalenia, wyrywania się z zaklętego kręgu niedoskonałości i ułomności.
Przedsięwzięcie artystyczne stworzone przez artystkę Julię Kaczmarczyk-Piotrowską przy współudziale zespołu interdyscyplinarnego ( zapisu fotograficznego - Janusza Gliszczyńskiego, zapisu muzycznego kompozytora Dariusza Tarczewskiego, wokalu - Pauliny Leśnej, form rzeźbiarskich autorki projektu, oraz współpracy twórczej dzieci) spełnia swoją rolę.
Bowiem zamysłem autorki ; "jest to program, który ma zastępować proces wychodzenia w nowe relacje z sytuacji krytycznych, jako pomoc przy zmianie negatywnych skutków zaznanych doświadczeń i kreowanie siebie - własnego miejsca w otaczającej rzeczywistości".
Tak więc Sztuka jest ciągłym nieustającym procesem doskonalenia obrazu świata jak również człowieka we współczesnym świecie.
Prof. zw Danuta Mączak Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu 2011
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz